РЕЦЕНЗІЯ на проєкт «Крабат»

РЕЦЕНЗІЯ на проєкт «Крабат»  РЕЦЕНЗІЯ
на проєкт «Крабат»
ПІДГОТУВАЛА: ЧЕРНОКРИЛЮК ЛАРИСА
ДИТЯЧИЙ ПСИХОЛОГ, ПРАКТИЧНИЙ ПСИХОЛОГ ПШ №334 М.КИЄВА,
ЕКСПЕРТКА ВИДАВНИЦТВА «ЧАС МАЙСТРІВ»,
МАТИ ДВОХ СИНІВ
Атмосфера і настрій «Крабату» відбивають традиційні підліткові уподобання та інтереси — пригодницький сюжет, дух таємничості, трохи містики, бунтарство та героїзм, дух свободи та скидання пут нудьги, руйнування надмірних обмежень, революційна жага до радикальних змін та амбітні цілі, помножені на безстрашність, яка межує з необережністю та юнацький максималізм. Небуденність місця та часу розгортання сюжету роблять твір ще більш цікавим для підлітків. Крім того, історичний контекст «Крабата» відразу занурює у старовинні звичаї та традиції, знайомить з побутом середньовічної Європи. Взаємодія читача з твором надає нових сенсів, цінності просвітницької та освітньої, плекає інтерес підлітків до питань історичних, антропологічних, етнографічних, філософських, питань світовлаштування та світосприйняття.
Твір містить досить багато нових слів не лише для підлітка, а й для дорослого, який читатиме «Крабат». І семантично, і фонетично відмінна від звичайної лексика дає можливість повного занурення в інший світ, який істотно відрізняється від сучасного, стає художнім засобом для руйнування звичайних шаблонів та схем, створення цікавості та інтересу до світу, що істотно відрізняється від повсякденного життя юного читача і разом з тим містить ситуації, характери та події, які можуть бути добре знайомими сучасним підліткам.
Разом з головним героєм читач досліджує свою силу і долає страх. Адже, не зважаючи на застереження, відчуваючи ризик, маючи критично мало інформації, буквально спираючись лише на свій сон, Крабат вирушає в дорогу на пошуки млина. Герой, довіряючи переважно своїй інтуїції та внутрішньому голосу, відкриває своє серце, віддає свою енергію своєму бажанню. Так «Крабат» стає історією, у якій герой проходить випробування, пізнає себе і свої здібності через долання перешкод та пізнання світу людей.
«Крабат», як і належить літературі, адресованій підліткам, містить важливий момент — проходження хлопцем так званої “ініціації” — важливого етапу дорослішання, переходу з світу дитинства, відносної безтурботності та легковажності у світ дорослих, з його більш суворими вимогами, відповідальністю та самоконтролем.
У прагненні автономії та незалежності і є ознака дорослішання, досягнення психологічної зрілості особистості. Що і є завданням вікового періоду 14 – 18 років. Як і належить, герою, який обирає шлях самостійності на шляху до своєї мети, Крабат зустрічається з випробуваннями, долаючи які він сам змінюється як особистість.
Окремо хочеться розглянути мову «Крабата». Вже з перших слів твір змушує мозок добре напружитися і попрацювати через велику кількість незнайомих пересічному читачеві слів та висловів, рідко вживаних, архаїчних, можливо, унікальних діалектних або втрачених нині лексичних форм, характерних художніх прийомів та специфічних знань про побут та звичаї, традиції тих часів. «Старцювати й волочитися», «вбрана як тріє царіє», «обійстя», «поденниця», «у вересовому пустищі», «попрошкував» — ці та інші слова підхоплюють та тримають увагу читача з перших речень і до останнього. Крім того, читати, слухати, намагатися відтворити, запам’ятовувати звучання іншомовних слів, яких в тексті також достатньо, — це збагачувати свій мовленнєвий досвід, набувати навичок говоріння іноземною мовою, збагачувати свої знання з географії та історії іншої європейської держави.

Тобто, «Крабат» у невимушеній та захоплюючій пригодницькій формі , через цікавій гострий сюжет, тонко та глибоко виписані характери персонажів, смачні деталі, майстерно побудовані діалоги не лише створює потрібний настрій и передає атмосферу, переносить нас у ті давні часи і дає уявлення про життя людей тоді у Західний Європі, «Крабат» дає підліткам-читачам можливість одночасно пізнати нове через призму захопливої історії з життя хлопця на ім’я Крабат – такого ж підлітка, як і вони.
Отже, «Крабат» - це вдалий синтез і поєднання знань одночасно із багатьох галузей просвіти та науки — історії, культури, географії, економіки, релігії, психології, мовознавства. Крім того, «Крабат» — це приклад елітарної літератури вищого ґатунку, це високі стандарти. Досить складне тренування для розуму, пройшовши яке, читач отримує набагато більше, ніж просто проведений час з книгою. Це література, яка розвиває. І, сподіваюсь, робить юного читача кращим та розумнішим.

Переклад та публікацію цієї книги підтримує Європейський Союз за програмою «Дім Європи».


Логин:
Пароль:
Регистрация
Забыли свой пароль?
Войти как пользователь:
Войти как пользователь
Вы можете войти на сайт, если вы зарегистрированы на одном из этих сервисов:
Регистрация
Логин (мин. 3 символа):*
Пароль (мин. 6 символов):*
Подтверждение пароля:*
Адрес e-mail:*
Имя:
Фамилия:
Защита от автоматической регистрации
CAPTCHA
Введите слово на картинке *:

Пароль должен быть не менее 8 символов длиной, содержать латинские символы верхнего регистра (A-Z), содержать латинские символы нижнего регистра (a-z), содержать цифры (0-9).

* - обязательные поля

Авторизация